להשאיר את השליטה על חייכם בידכם גם תאבדו את כשירותכם לעשות כן בעתיד

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי חדש יחסית, שנכנס לתוקף באפריל 2017, שמשנה מהיסוד את כללי המשחק. לראשונה המחוקק נותן ביד כל אדם כשיר את היכולת לתכנן את מצבו המשפטי ולנהל את ענייניו לפי הדרך שהוא מעוניין להתוות ועל ידי האנשים שהוא מעוניין שיפעלו בשמו.

באמצעות ייפוי כוח מתמשך יוכל כל אדם לקבוע עבור עצמו מהו השלב שבו הוא יהיה זקוק לסיוע בקבלת החלטות וביצוע פעולות משפטיות, באילו תנאים ייכנס ייפוי הכוח המתמשך לתוקף, מי יבצע עבורו את הפעולות ולהשאיר הנחיות לגבי רצונו לעתיד.

למעשה המחוקק מאפשר לכל אדם להכין לעצמו כבר היום "תוכנית מגירה" ליום סגריר ולמנות לעצמו "ממלא מקום" (מיופה כוח) שיוכל לבצע במקומו כל פעולה שיקבע, באופן שיתווה מראש, גם אם מצבו הבריאותי או הנפשי, הזמני או הקבוע, לא יאפשר זאת בעתיד.

חשוב לדעת, ייפוי כוח רגיל, ואף ייפוי כוח נוטריוני (למעט מספר חריגים לפעולות ספציפיות כדוגמת ייפוי כוח בלתי חוזר להשלמת פעולה במכר מקרקעין) פג תוקפם ברגע שהאדם עצמו אינו כשיר עוד לבצע את הפעולה בעצמו.

הכנת תוכנית מגירה מסוג זה הינה ניהול סיכונים משפטיים ברמת הפרט מהמעלה הראשונה וכעת אפשרות זו זמינה גם בישראל (לאחר עשרות שנות פעילות מוצלחת בארה"ב, אירופה, בריטניה ועוד).

ייפוי הכוח המתמשך מתאים למגוון רחב של אוכלוסיות וצרכים:

ייפוי כוח מתמשך לבני הגיל השלישי

ייפוי כוח מתמשך לאנשי עסקים

ייפוי כוח מתמשך לפרקים (מחלות כרוניות ומחלות נפש)

ולמעשה לכל אדם שרוצה להבטיח את עצמאותו המקסימאלית ברגע של אובדן הכשרות.

כמו שביטוח סיעודי הפך לנחלת הכלל וכיום גם בני 20 ו-30 מבטחים עצמם גם בביטוח סיעודי הרי שייפוי הכוח המתמשך הוא תמונת המראה המשפטית למצבים דומים ונועד לדאוג גם להיבטים המשפטיים של אותו מצב שהביטוח הסיעודי אמור לדאוג להם.

שאלות נוספות? אתם מוזמנים לעיין בשאלות והתשובות הנפוצות.

דילוג לתוכן