כוחו של עסק ועוצמתו של מנהל תלויים, הרבה, באנשי המקצוע שמלווים אותו – בתוך העסק ומחוצה לו (עובדים או ספקי שירות חיצוניים).

רכישת המיומנויות הבסיסיות לניהול עסק, ובכללן היכולת לדעת לאילו אנשי מקצוע עליכם לפנות ואילו שאלות לשאול אותם (וכן, גם הבנה בסיסית של התשובות) הינה תנאי מחייב לניהול עסק.

בהרצאותיו שואל עו"ד רם א. גמליאל פעמים רבות את המשתתפים אם הם יודעים מה זה אולר שווייצרי. כמובן שהרוב המוחלט טוען שהם יודעים מה זה.

" באמת? אתם יודעים מה זה? יודעים באמת מה זה?

כי מה זה בדיוק אולר שוויצרי אני לא בטוח שאני יודע להגדיר אבל אני יודע בדיוק מה זה לא!

זה לא סכין, אלו לא מספריים, לא פצירה, לא פינצטה. זה בעצם הרבה דברים שהם "לא" מקופלים לתוך מכשיר אחד – שהוא שלעצמו קטן מידי, לא באמת יעיל ולא באמת עושה כמו שצריך אף אחת מהמשימות.

אתם רוצים סכין – השיגו את הסכין הטובה ביותר שביכולתכם להשיג (בנמשל, לדוגמה, רו"ח שמתמחה בתחום בו אתם עוסקים).

אתם רוצים פצירה? אל תסתפקו ב-4 הס"מ שמציע האולר השווייצרי – גשו והשיגו את הפצירה הנכונה ביותר לשימוש שאתם צריכים – וכן הלאה ".

תפיסה זו מגיעה מתוך אמונה מלאה במקצועיות והתמקצעות. הזמן שנדרש יועץ על מנת ללמוד את תחום עיסוקו מלכתחילה והזמן (הרב הרבה יותר) שנדרש לו על מנת לשמור על עצמו מעודכן וללמוד את התחום לאורך הדרך כל הזמן לא מאפשרים באמת התפרסות רחבה מידי על יותר מידי תחומים.

כאשר איש המקצוע שלכם הוא תשלובת של כלים שלא היו אמורים לדור בכפיפה אחת מלכתחילה הרי שלפניכם "אולר שוויצרי".

כאשר מדובר בעסק חדש, עסק בהקמה או סטרטאפ הרי שהדילמה קשה שבעתיים: מחד לא תמיד יש למקימי העסק את הידע הניהולי המספק על מנת לדעת מה הם צריכים (עוד על הצעדים הראשונים תוכלו לקרוא כאן) ומאידך לא תמיד יש להם את היכולת להגיע אל אנשי המקצוע הנכונים ביותר להם (הן מבחינת המיומנויות של ספק השירות והן משיקולי תקציב/ פניות וכד').

אחת המשימות החשובות ביותר הינה איחוד הצוות המייעץ והמסייע למקימי החברה, באופן היעיל והאפקטיבי ביותר, מסביב למקימי החברה והכוונתם בהתנהלות הנכונה והיעילה ביותר מולם.

לעו"ד רם א. גמליאל ניסיון רב בהובלת עסקים בהקמה והוא מרצה ומעביר סדנאות במיומנויות ניהול.

דילוג לתוכן