תקדים: התלמיד סירב להלשין והושעה, המנהלת תשלם פיצו

16/11/13
בית משפט השלום בנצרת קבע ביום רביעי האחרון כי מנהלת תיכון אורט בנצרת עילית ורכז שכבה בתיכון פעלו בניגוד לחוק כשהרחיקו תלמיד בתיכון לחודש לאחר שסירב למסור את שמותיהם של חבריו ללימודים שהשליכו שולחן מאחד החלונות בבית הספר. השניים יחויבו לשלם פיצויים לתלמיד בסך 15 אלף שקלים ו-5,000 שקלים נוספים על הוצאות משפט. מדובר בפעם הראשונה שבית משפט מאשר תביעה אישית נגד אנשי חינוך ולא רק נגד הרשת, משרד החינוך או העירייה.

לדברי עו"ד רם א. גמליאל, שייצג את התלמיד, "למרבה הצער מי שהיו אמורים לחנך ולהוביל את בית הספר כשלו לחלוטין בחובתם לחנך גם לערכי שמירת החוק וקיום החוק. עצם קיומו של מעשה חמור אחד אינו מצדיק את הפרת החוק וזכויות התלמיד של מי שלא היה מעורב במקרה, וזאת עקב החלטה לא מוסרית לעשות שימוש באמצעים לא חוקיים ובעונש קולקטיבי".



עו"ד רם גמליאל ייצג את התלמיד בזמנו להחזרתו לבית-הספר וייצגו בהליך זה כחלק מהמעורבות החברתית של המשרד.

עוד אמר גמליאל כי "למרות שמשרד החינוך היה מעורב לאורך כל הדרך אין אלא להצר כי זה לא פעל כנגד המנהלת ורכז השכבה (שהתקדם אף לתפקיד בכיר במחלקת החינוך בעירייה) וממשיך להפקיד בידם משימות של הובלת חינוך. אין אלא לקוות שיהיה בפסק דין זה בכדי לשלוח איתות כי חינוך הינו גם חינוך לציות לחוק - גם כשהשררה בידך".
דילוג לתוכן