הלכה חדשה: בכירים ברשות מקומית יתבעו אישית

13/11/13
עובדת עיריית לוד שנדרשה לחתום על חוזה העסקה חדש עם שובה מחופשת לידה החליטה לתבוע אישית בכירים בעירייה. בית הדין לעבודה דחה את טענתם ל"חסינות עובד ציבור" והם עלולים לשלם לעובדת פיצוי מכספם הפרטי

פסק דין תקדימי שניתן שלשום על ידי סגן נשיא בית הדין ארצי לעבודה ומי שבעוד כחודשיים ימונה לנשיא ביה"ד לעבודה, השופט יגאל פליטמן, אשר קבע כי מבחן החסינות של שלושה בכירים בעיריית לוד בהם יו"ר הוועדה הממונה מטעם משרד הפנים עד לאחרונה, מאיר ניצן, אינו יעמוד לצידם בתביעה שהוגשה נגדם ונגד עיריית לוד בשל פיטורים שלא כדין והלנת שכר, הפך באחת לתמרור אזהרה חסר תקדים לכל בעל תפקיד ברשות מקומית – שיידעו כי מעתה ניתן לתבוע אותם אישית ולדרוש גם ממנו פיצוי כספי במקרה שיוכח כי העירייה פעלה שלא כדין בכל הקשור לעבירות על חוקי העבודה.

"בית הדין צעד היום צעד גדול וחשוב קדימה כאשר קבע כי האחריות האישית במסגרת דיני העבודה הינה כלל משקית וחלה גם על המגזר הציבורי, נושאי משרה בגופים ציבוריים לא יוכלו להמשיך ולהפר זכויות יסוד של עובדיהם תוך אדישות למעשיהם והיעדר מוחלט של אחריות וחבות אישיים", אמר אתמול עו"ד רם גמליאל.
"אין שום סיבה שהאזרחים ימשיכו לממן בכספי המיסים את הפרות החוק בדיני העבודה של בכירי הגופים הציבוריים כאשר אלו גם ימשיכו לשמור על כיסאותיהם וגם לא יישאו בעלות הנזק שהם גורמים".

עו"ד רם א. גמליאל ייצג את העובדת.
דילוג לתוכן