הסכנות לדיירים בבניינים שמבוצעת בהם תמ"א 38/1

04/03/19
עו"ד רם א. גמליאל בראיון עם בילי פרנקל לאלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן באולפן Ynet על הסכנות לדיירים בפרויקטים של תמ"א 38 1 (חיזוק מבנים).

פרויקט תמ"א 38/1, שמשמעותו חיזוק הבניין הקיים, הוא פרויקט מורכב, שכן החיים בבניין ובסביבתו ממשיכים פחות או יותר כסדרם, כאשר ליקויי הבטיחות עלולים לסכן מיידית את הדיירים, אורחיהם, שליחים, נותני שירותים ועוד. האחריות המרכזית לביטחונם של הדיירים לפי מינהל הבטיחות היא של מהנדס העיר ברשות המקומית; אולם עו"ד רם א. גמליאל, שמייעץ לפרויקטים של התחדשות עירונית, סבור שיש בכך התנערות של המינהל מאחריות. "לצערי במדינת ישראל כנראה אף אחד לא רוצה לקחת אחריות", ציין גמליאל, "אתרי בנייה הם מקום מסוכן, בגלל זה יש שלט ענק בכניסה - 'לא להיכנס' - ואם אתה נכנס צריך ציוד מגן, אבל אף אחד לא אוכף את זה".

בסיועו של עו"ד גמליאל מיפינו את הסיכונים המרכזיים הנשקפים לדיירים: 1. פיגומים לא תקניים שעלולים ליפול בעצמם, לגרום לנפילת עובד או נפילת חפצים וכלי עבודה. 2. גידור ושילוטי אזהרה לא נכונים ומתאימים של אזור העבודה - ובפרט כאשר מדובר בילדים שעלולים להיכנס מתחת לאזורי העבודה. 3. השארת חומרי עבודה בכלל וחומרים מסוכנים בפרט, כששוב - הסכנה העיקרית היא לילדים 4. השארת גישה לאזורי העבודה בשעות העבודה ולאחריהן - כאשר אין אף אחד באתר וילדים עלולים להתפתות להיכנס.
דילוג לתוכן