מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק משלכם.

עצמאי/ חברה/ שותפות – המבנה אינו העיקר אלא העובדה שבחרתם לצאת לדרך חדשה.

אין ספק שלא עשיתם את זה לפני שצברתם מספיק ידע וניסיון בתחום המקצועי שלכם ואתם בטוחים שתוכלו לספק את השירות או המוצר באופן הטוב ביותר.

אבל בין איש מקצוע טוב ובעל עסק יש הבדל עצום – הבדל של ידע ומיומנויות.

על מנת לנהל את העסק שלכם עליכם להחזיק ארגז כלים כבד ומלא במיומנויות רבות שאינן קשורות כלל לתחום המקצועי:

  • ניהול בכלל;
  • התנהלות מול הרשויות;
  • שיקולי תמחור;
  • העסקת עובדים;
  • שיקולי עלויות השכר;
  • התקשרויות חוזיות;
  • עבודה מול ספקים;
  • עבודה מול לקוחות;
  • ניהול הסיכונים הספציפיים של העסק שלכם בתחומו;
  • התנהלות כספית;
  • שיקולי אשראי;
  • קניין רוחני;
  • מוניטין;
  • שיווק;

ועוד ועוד ועוד.

לנהל עסק זה מקצוע – כמו כל מקצוע אחר – והוא דורש את המיומנויות שלו.

אין אדם אחד שיודע (או צריך לדעת) הכל אבל אתם בהחלט צריכים הבנה בסיסית לכל אחת מהמיומנויות האלו על מנת שתוכלו לנווט את העסק שלכם בחכמה ובהצלחה. רכישת המיומנויות הבסיסיות לניהול עסק, ובכללן היכולת לדעת לאילו אנשי מקצוע עליכם לפנות ואילו שאלות לשאול אותם (וכן, גם הבנה בסיסית של התשובות) הינה תנאי מחייב לניהול עסק.

עוד על בחירת אנשי המקצוע הנכונים תוכלו לקרוא כאן.

בעלי עסקים ותיקים רבים מספרים על ה"צלקות" שהם נושאים מטעויות העבר משנאלצו ללמוד מתוך הטעויות. אומנם זו שיטה אבל לא בטוח (וליתר דיוק בטוח שלא) שזו השיטה הטובה ביותר.

כאשר אנו מלווים עסק בהקמה, ובפרט כאשר מדובר בעסק הראשון של המקים או המקימים, אנו יוצאים מנקודת ההנחה שהמקימים הם אנשי מקצוע מעולים בתחומם ואנו נותנים את הידע, הגב וההכוונה שלנו בעזרה לרכישת מיומנויות הניהול מתוך הניסיון הרב שנצבר אצלנו.

לעו"ד רם א. גמליאל ניסיון רב בהובלת עסקים בהקמה והוא גם מרצה ומעביר סדנאות במיומנויות ניהול.

דילוג לתוכן